ONLINE | 3 MARZEC 2021 R.

Firmy na całym świecie od lat korzystały z rozwiązań BNPL, dziś natomiast obserwujemy prawdziwy BOOM zainteresowania produktami i nowymi technologiami w zakresie BNPL. 87% konsumentów w wieku 22-24 lat wyraża zainteresowanie tą metodą płatności (w wieku 22-24 lat).  Covid-19 przyczynił się do wzrostu tych statystyk.

Duży ruch konsumentów – klientów sklepów internetowych – sprawia, że to środowisko staje podatne na działania oszustów. Dzięki wystąpieniu Macieja Jamiołkowskiego, Senior Business Development Executive, z firmy Nethone wiemy, że mamy na tym polu do czynienia z 3 rodzajami fraudów:  

  1. Przejęcie konta
  2. Kradzież tożsamości
  3. Ryzyko kredytowe – udzielenie finansowania kinetom , którzy nie mają zdolności płatniczej.

Technologie antyfraudowe wykrywają wszelkie anomalie o zachowaniu klienta, jeśli chodzi o zachowania odbiegające od normy lub ukrywanie informacji i pozwala wykrywać potencjalne fraudy. Zaawansowane technologie, chociażby Machine Learning, wspierane informacjami technicznymi  o konsumencie : połączenie internetowe, rodzaj przeglądarki, adres e-mail, sprzęt podczas zakupów pozwalają działać w czasie rzeczywistym i monitorować potencjalne fraudy w zakresie pełnego flow konsumenta (szybka informacja o wiarygodności konsumenta, bez doświadczanie konsumenta o analizie informacji).

BNPL zatem to moda, czy coś, co pozostanie w biznesie na dłużej?

Potrzeby klientów i zakupowe zwyczaje konsumentów jasno mówią, że BNPL to szansa na zwiększenie przychodów w sektorze e-commerce. To metoda finansowania zakupów, którą konsumenci  zdecydowanie lubią. Zagrożeniem w tej popularności jest jednak to, że klienci, zwłaszcza młodzi ludzie z pokolenia Millenialsów, często nie mają zdolności kredytowej, nie widzą jak pieniądz do opłaty transakcji jest zdobywany i co będzie dalej z płatnościami. 

 Jak zwykle z trendami i modami, czas i zachowanie klientów zweryfikuje dzisiejsze przewidywania.