KRAKÓW | 4 MARZEC 2021 R.

Niemcy są zdecydowanie największym rynkiem w regionie DACH. Niemcy są 10 razy większe od Austrii i Szwajcarii, co przekłada się także na wyniki sprzedaży w e-comemrce.

Przyjrzyjmy się więc bardziej szczegółowo temu krajowi.

Więcej niż jedno na osiem euro wartości towarów zakupionych przez gospodarstwa domowe zostało zakupione w sklepach internetowych. Sprzedaż brutto towarów w handlu internetowym wzrosła w ubiegłym roku z 72,6 mld euro do 83,3 mld euro, co stanowi wzrost o 14,6% w porównaniu z rokiem 2019.

Dynamiczny wzrost odnotowały towary codziennego użytku, w szczególności produkty spożywcze i drogeryjne, co nie jest zaskoczeniem w obecnie panującej sytuacji pandemii COVID-19. Jednakże najpopularniejszym produktem zakupów online są zdecydowanie wyroby elektroniczne.


Treść artykułu została przygotowana na podstawie wystąpienia Daniela Gamma, Global Industry Lead eCommerce CRIF Switzerland pt.: “To offer Buy Now – Pay Later is a MUST for Merchants in DACH” podczas konferencji online E-Commerce FintTech Connect 3 marca 2021 r. 

Pełną wersję artykułu - wersja PL lub EN oraz prezentację - wersja EN - możesz otrzymać po wypełnieniu FORMULARZA.


Region DACH – rodzaje płatności i „efekt dźwigni”

Z badań przeprowadzonych przez ECC-Payment-Study 2020 wynika, że najczęściej stosowaną metodą płatności w regionie DACH są płatności typu Buy Now Pay Later (BNPL) lub płatności z odroczonym terminem zapłaty (open invoice), które średnio reprezentują 50% wszystkich płatności. Kolejno w badaniach na liście płatności znajduje się Paypal, który ma bardzo silną pozycję w Niemczech.

W krajach DACH płatności typu pay later mają ogromny „efekt dźwigni” dla branży e-commerce.

U niektórych klientów CRIF, udział płatności typu Buy Now Pay Later (BNPL) wynosi 90% wszystkich płatności. Obserwujemy również trend, że jeśli chodzi o płatności mobilne ta metoda płatności wciąż rośnie. W regionie DACH ponad 90% sklepów internetowych oferuje opcję zapłaty odroczonej typu pay later. Dla ponad 90% konsumentów w regionie DACH odroczona zapłata to ulubiona metoda płatności.

Przy czym liczba nowych klientów wzrosła średnio o 13%, koszyk zakupowy o prawie 20%, a współczynnik konwersji o 25%.

 

Zestawienie niektórych kluczowych wskaźników efektywności (KPI) według ostatnich badań przeprowadzonych w Niemczech dzięki wdrożeniu opcji odroczonej zapłaty sklepy internetowe odnotowały wzrost obrotów o średnio 36%.

Jak widać, w regionie DACH, a także w całej Europie, wdrożenie opcji odroczonej zapłaty stanowi nieuchronną konieczność, ponieważ pociąga za sobą wzrost sprzedaży i wzrost zadowolenia klienta.

O czym jeszcze możesz przeczytać w artykule?

  • Jakie są trendy i rozwój zakupów z odroczoną zapłatą (BNPL) w krajach niemieckojęzycznych
  • Procesy strategiczne (wdrożenie BNPL) rozpoczynamy od … kultury i od czego jeszcze?
  • Na co należy zwrócić uwagę przy wprowadzaniu zakupów z odroczoną płatnością (BNPL)?

Wypełnij formularz by otrzymać pełną wersję materiałów (artykuł + prezentację).