StrategyOne w mBanku
Nowa jakość działania mBanku w oparciu o rozwiązanie StartegyOne
mBank, synonim innowacyjnych rozwiązań w Bankowości, znany jako pierwszy w pełni internetowym Bank w Polsce, dziś wyznacza kierunek bankowości mobilnej oraz bankowości online, od lat wykorzystuje rozwiązanie CRIF StrategyOne do automatyzacji decyzji dotyczących ryzyka kredytowego dla nowych i obecnych klientów.
„Dzięki jasno zdefiniowanej strategii, determinacji oraz doskonałej współpracy z firmą CRIF osiągnęliśmy przewagę konkurencyjną, która pozwala nam oferować innowacyjne rozwiązania dla naszych klientów. Podstawowymi składnikami nowej jakości w naszych działaniach od lat są narzędzia analizy ryzyka kredytowego oferowane w StrategyOne…”
Dzięki StrategyOne mBank zaadresował swoje potrzeby oraz wyzwania rynku takie jak:
- dynamiczny rozwój bazy klientów budowany poprzez pozyskiwanie klientów z nowych segmentów i ekspansję geograficzną (new to Bank / new to credit),
- konieczność zautomatyzowania procesu oceny kredytowej,
- poprawę jakości obsługi klienta oraz jego doświadczenia (customer experience) oraz
- zgodność ze standardami kapitałowymi nakreślonymi w nowej umowie kapitałowej Basel III,
Potrzeby te zostały zaspokojone dzięki implementacji rozwiązań StrategyOne i Behavioral Scoring, które zoptymalizowały procesy podejmowania decyzji w zakresie pozyskiwania klientów,orazzarządzania nimi w ramach cyfrowego ecosystemu podejmowania decyzji opartych o silną analitykę. Bank posiada 2,2 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej i może im zaoferować cyfrowy dostęp do produktów, przy zachowaniu odpowiedniego poziomy apetytu na ryzyko.
Implementacja StrategyOne pokazała konkretne efekty:
- Potrojenie bazy klientów
- 9-krotny wzrost rachunków pożyczkowych
- Ekspansję geograficzną
- Zgodność z regulacjami.