W ciągu ostatniej dekady europejski sektor usług finansowych doświadczył głębokich przemian. Bankowość internetowa i mobilna zyskały rosnącą popularność, zmieniając sposób, w jaki klienci wchodzą w interakcje z dostawcami usług finansowych.

Wielu Europejczyków żyje w finansowej niepewności. W 2025 roku aż 74% z nich obawia się o swoją sytuację finansową w nadchodzących 12 miesiącach — nieco więcej niż w 2024 (71%).

Większość wydatków konsumentów koncentruje się na codziennych potrzebach przy rosnących kosztach życia codziennego.  

Wciąż powszechne są obawy o przyszły standard życia i tutaj konsumenci obawiają się pogorszenia sytuacji.

Odbudowa finansowej stabilności Europejczyków będzie zależeć nie tylko od polityki gospodarczej, ale także od bardziej elastycznych, inkluzywnych usług finansowych, lepiej dopasowanych do realnych potrzeb ludzi.

Jak finansowe obawy konsumentów kształtują się w Polsce na tle Europy? Czytaj w naszym raporcie Banking On Banks 2025.

->Zapisz się, aby otrzymać raport!   

 

Metodologia badań 

Opinium Research, w imieniu CRIF, przeprowadziło badanie wśród 6 000 konsumentów w Europie (Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce i Wielkiej Brytanii) w okresie od 20 do 27 marca 2025 r. 

Opinium przeprowadziło badanie również wśród 200 pracowników z branży usług finansowych, menedżerów średniego i wyższego szczebla pracujących w Wielkiej Brytanii (w tym obsługujących rynki europejskie).