BOLONIA | KRAKÓW 24 MAJ 2021 R

Aby zwiększyć zdolność konsumentów do uzyskania kredytu CRIF zainwestował w kapitał zakładowy Fido Srl – firmy wykorzystującej nowe typy danych, (zgodne z ochroną prywatności), pochodzące z aktywności online konsumentów - do analizy zdolności kredytowej, oceny potencjalnych klientów i zapobiegania oszustwom.

Dzięki tej inwestycji CRIF chce wspierać rozwój Fido i zwiększyć swoje zaangażowanie w innowacyjne usługi cyfrowe dla konsumentów i MŚP.

Fido stworzyło pierwszą europejską platformę, aby zwiększyć zdolność oceny zdolności kredytowej konsumentów poprzez analizę aktywności online konsumentów i machine learning, która polega na gromadzeniu informacji o działaniach konsumentów w internecie, podczas surfowania w Internecie. Informacje te mogą być wykorzystywane do różnych celów, np. zapobiegania oszustwom, uzyskiwania lepszych ofert lub uzyskiwania łatwiejszego dostępu do kredytu.

Taki zestaw informacji stanowi cenny zasób nieustrukturyzowanych danych, które mogą być przetwarzane i analizowane dzięki możliwościom sztucznej inteligencji do różnych celów, w tym integracji finansowej, np. jako wsparcie konsumentów niekorzystających z usług bankowych, którzy nie mieliby dostępu do usług kredytowych, z powodu braku historii kredytowej.

„Fido pomaga firmom z dowolnego sektora ocenić zdolność kredytową przy użyciu nowych typów danych pochodzących z aktywności internetowej użytkowników. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że światowy lider rynku, taki jak CRIF, dostrzegł wyjątkową wartość naszej technologii scoringowej i witamy ich wśród naszych akcjonariuszy ”- powiedział Marko Maras, dyrektor generalny Fido.

„Inwestycja CRIF w Fido potwierdza nasze zaangażowanie w upraszczanie życia konsumentów i MŚP poprzez wykorzystanie całego zestawu rozwiązań zgrupowanych w ofercie CRIF Digital. Wierzymy, że ta współpraca z Fido wzmocni ofertę CRIF Digital w ponad 40 krajach, w których CRIF działa na całym świecie ”- skomentował Enrico Lodi, dyrektor zarządzający CRIF Digital Services.

 

O Fido

Zgłoszona do opatentowania technologia Fido wykorzystuje nowe typy danych zgodnych z ochroną prywatności, pochodzące z aktywności online konsumentów - do analizy zdolności kredytowej, oceny potencjalnych klientów i zapobiegania oszustwom.

Wykorzystując setki niefinansowych informacji (rodzaj przeglądarki i sprzętu używanego do uzyskania dostępu do Internetu, dostawca poczty e-mail, operator sieci komórkowej, adres IP i wiele więcej), Fido zasila te alternatywne źródła danych sztuczną inteligencją i machine learning, aby zwiększyć akceptację stóp procentowych, zmniejszyć liczbę przypadków niewypłacalności i zmniejszać wykluczenie dostępności do usług finansowych osób nie mających historii kredytowej w banku.

Więcej informacji www.fido.id