ONLINE | 3 MARZEC 2021 R

Buy Now Pay Later (BNPL) to bardzo istotny trend i sposób w jaki dziś konwertuje e-commerce. Trend i metody płatności, która wspiera konwersje i sprzedaż o ok. 20 % średniej wartości w sklepie. Na rynku jest już obecnych wielu graczy oferujących ta metodę płatności,  na rynku polskim chociażby PayPo, za granicą Klarna, Afterpay, Zip Co, Splitit Payments, Zebit. 

Odejście pokolenia Millenialsów od posiadania rzeczy w zamian na używanie rzeczy, połączone jest z  odejściem od płatności kartami kredytowymi i korzystanie z płatności odroczonych. Świadomości metody płatności odroczonych jest wysoka za granicą -  1/4 Brytyjczyków korzysta już z BNPL – a w Polsce dopiero budujemy świadomość tych trendów konsumenckich.  

BNPL to kluczowy element wpływający na zmianę sposobów dokonywania płatności w e-commerce w najbliższych latach wpierany powszechnych myśleniem generalnie o zakupach w internecie - szybka dostawa, łatwy zwrot i ekologiczne pakowanie.  

Firmy działające w branży e-commerce nie mogą lekceważyć możliwości zwiększenia przychodów w sprzedaży online dzięki zastosowaniu metody BNPL i w ten sposób pozyskanie nowych klientów, którzy dotychczas nie kupowali w intrenecie, a dzięki metodzie BNPL, integralnie obecnej w całym procesie zakupowym (karta produktowa) dzisiaj dokonują tych transakcji online chętniej.  


Skontaktuj się z ekspertami CRIF w obszarze BNPL na LinkedIn lub pobierz prezentacje          

“To offer Buy Now – Pay Later is a MUST for Merchants in DACH”


Jak nie wdrażać metody BNPL w sklepie internetowym?  

Klient jest samotny w sieci, nie ma wsparcia, nie ma doświadczenia, nie wie, jak działa metoda płatności odroczonych. Jeśli w sklepie słaba jest informacja – słabo wyeksponowany tej metody płatności (nie tylko na liście check out), to klient nie wybierze tej formy płatności.

Jak przeciwdziałać w takiej sytuacji?

Dobrze zaprojektować widoczność informacji o metodzie płatności nie tylko na etapie wyboru rodzaju płatności poprzez:

  1. dobrą ekspozycja informacja o tej metodzie płatności na stronie internetowej sklepu (banery, podpowiedzi z informacjami),
  2. dobrą ekspozycję z wyjaśnieniem metody BNPL przy wyborze produktu (kolor, rozmiar).  

Informacja o metodzie płatności BNPL powinna być elementem doświadczenia klienta w całym procesie zakupowy, nie jedynie jako element check-outu.  


Polecamy w temacie: Raport Koszyk Roku 2020, z którego można dowiedzieć się o:

  • Najlepszych doświadczeniach zakupowych
  • Procesach sprzedażowych w najlepszych sklepach online
  • Jak skutecznie prezentować ofertę i ułatwiać kompletowanie koszyka?
  • Czy mobile zapewnia lepszy user expirince niż strona www?