Jak funkcjonować w nowej, post-pandemicznej rzeczywistości?

Forum Gospodarki Cyfrowej - Płatności w e-commerce

W czwartek przedstawiciele CRIF wzięli udział w konferencji online przygotowanej przez Izbę Gospodarki Elektronicznej - Forum Gospodarki Cyfrowej „Płatności w e-commerce – stan po pandemii i w nowej rzeczywistości”. Podczas niej, Krzysztof Jankowski - Key Account Manager w CRIF przybliżył uczestnikom kwestie związane z procesem wdrażania PSD2 w transakcjach e-Commerce.

Konferencja podzielona była na dwa bloki tematyczne – pierwszy dotyczący otoczenia formalno-prawnego i biznesowego, a drugi dotyczący nowych usług, metod i technologii płatniczych. Po otworzeniu konferencji przez Panią Patrycję Sass-Staniszewską - Prezes Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, przyszedł czas na wystąpienia zaproszonych gości. O czym była mowa? O aktualnych kwestiach podatkowych i zmianach jakie mogą nas czekać, o dyrektywie Omnibus, która zmienia zasady wprowadzania promocji i obniżania cen, o liczbach w e-płatnościach, czyli o tym, kto z jakiego kanału płatności korzysta, kim są klienci BLIKA, a kto wciąż płaci za pobraniem, oraz o problemach w płatnościach, które nie odbywają się za pomocą tradycyjnego pieniądza a np. za pomocą wewnętrznej waluty portalu, punktów lojalnościowych czy kryptowalut.

W bloku tym, o procesie wdrażania PSD2 w transakcjach e-Commerce opowiedział nasz przedstawiciel - Krzysztof Jankowski. Opowiedział on o podstawie PSD2 jaką jest silne uwierzytelnienie klienta, o tym jak dyrektywa wyrównała szansę i zrobiła miejsce dla innowacji i firm, które chciały wejść na rynek, na którym dominowały banki i dostawcy usług płatniczych o ugruntowanej pozycji. Wspomniał on także o tym, jak bardzo dyrektywa ta – a szerzej wykorzystanie open bankingu – minimalizuje ryzyko po stronie sprzedawcy czy dostawcy usług. Dostęp do wiedzy na temat transakcji wykonywanych przez klienta umożliwia firmom podejmowanie lepszych decyzji biznesowych. Pokazał on na przykładzie naszego rozwiązania NEOS - dedykowanego otwartej bankowości – co firma może zyskać analizując dane klientów i podejmując decyzję na podstawie uzyskanego przez klienta scoru.

W drugim bloku konferencji, słuchaliśmy wypowiedzi ekspertów dotyczących BNPL, czyli płatności odroczonych i tego, jak podbijają one serca, nie tylko konsumentów, ale i sprzedawców i jak mogą one stać się tzw. Unique Selling Point. Podobny temat poruszaliśmy na blogu NEOS. Oraz o tym, jak coraz bardziej odchodzimy od gotówki na rzecz płatności mobilnych i stajemy się konsumentami 2.0, a jeśli jeszcze nie wszyscy – to jak przełamać nieufność klientów i sprawić, aby stali się e-konsumentami.

Spora dawka wiedzy jaką otrzymaliśmy podczas konferencji, na pewno zaowocuje nowymi publikacjami w naszych mediach – obserwujcie uważnie!